povrat-robe

Reklamacije, prigovori i raskid Ugovora

PRAVO NA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, čl.72., st.1, kupac ima pravo na jednostrani raskid ugovora, ne navodeći razloge za to, u roku od 14 dana od dana primitka naručenih proizvoda. 

Kupac je sukladno članku 77. stavak 5. Zakona o zaštiti potrošača odgovoran za svako umanjenje vrijednosti kupljenog proizvoda koje je rezultat rukovanja kupljenim proizvodom. Umanjenje vrijednosti određuje službeni servis ili dobavljač.

Kako bi ostvario pravo na raskid ugovora, kupac je dužan o svojoj namjeri pismeno obavijestiti prodavatelja na e-mail [email protected] ili na adresu Aromateka Eskulap, Samoborska cesta 114, Zagreb.

Ugovor možete jednostrano raskinuti koristeći obrazac za raskid ugovora ili putem bilo koje druge nedvosmislene izjave na trajnom mediju, a u kojoj izražavate svoju volju da raskinete ugovor.

Kupac je dužan vratiti naručene proizvode o svom trošku.

Vraćeni proizvodi moraju biti neoštećeni, neotvoreni, nekorišteni i u originalnoj ambalaži.

Kupac je dužan robu predati ili poslati (na adresu Aromateka Eskulap, Samoborska cesta 114, Zagreb) bez nepotrebnog odgađanja, a u svakom slučaju najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je Kupac uputio svoju odluku o jednostranom raskidu ugovora.

Izravne troškove povrata robe snosi kupac sam: U slučaju da koristi svoje pravo, kupac snosi trošak vraćanja robe i mora je vratiti u roku od 14 dana (Članak 77. ZZP).

Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenoga služeći se istim sredstvima plaćanja kojim se koristio potrošač prilikom plaćanja, osim ako potrošač izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja, te uz pretpostavku da potrošač ne bude obvezan platiti nikakve dodatne troškove za takav povrat. Prodavatelj nije u obvezi izvršiti povrat dodatnih troškova koji su rezultat potrošačeva izričitog izbora vrste prijevoza koji je različit od najjeftinije vrste standardnog prijevoza koji je ponudio prodavatelj. 

U slučaju vraćanja dijela proizvoda, prodavatelj za proizvode koje je kupac zadržao ima pravo naplatiti troškove dostave, ukoliko nisu naplaćeni u prvotnoj verziji narudžbe, a bili bi naplaćeni da je narudžba bila opsega zadržanih proizvoda.

Kupac isto tako snosi trošak svakog umanjenja vrijednosti robe (Članak 77.ZZP) (otpakirana roba, izgubljena dokumentacija i dijelovi, oštećenja, korištenje robe i slično), osim onoga koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.

O umanjenju vrijednosti kupljenog proizvoda u odnosu na oštećenje ambalaže odnosno oštećenje proizvoda koje nije uzrokovano provjerom funkcionalnosti proizvoda utvrđivati za svaki vraćeni proizvod pojedinačno te će o tome obavijestiti kupca nakon primitka vraćenog proizvoda.

Kako bi se ustanovila priroda, karakteristike i funkcioniranje proizvoda, rukujte i pregledajte proizvod (i) s dužnom pažnjom i (ili) na isti način kako bi Vam uobičajeno bilo dozvoljeno u trgovini. Bilo kakvo rukovanje ili pregledavanje proizvoda koje ne bi bilo u skladu s prethodno navedenim opisom pravilnog rukovanja i pregledavanja, moglo bi prouzročiti smanjenje vrijednosti proizvoda, za što imamo pravo umanjiti povrat uplate koju smo primili od Vas.

Rukovanjem/korištenjem proizvoda smatra se primjerice za difuzere stavljanje eteričnih ulja u difuzer te pokretanje rada, za mikser – miksanje hrane/kozmetike, za vagu – kalibriranje/vaganje… Funkcionalnost difuzera se može provjeriti samo dodavanjem vode za ultrazvučne difuzere, odnosno 70% alkohola za klasične difuzere.

Hrana, dodaci prehrani, kozmetika, eterična ulja, biljna ulja, hidrolati, kozmetičke sirovine i sl. (roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje ako je bila otvorena nakon dostave), mogu se vratiti isključivo neotvoreni, nekorišteni, u originalnoj ambalaži.

Ukoliko je proizvod vraćen neispravan, s većim oštećenjima ili bez dijelova i dokumentacije te ukoliko se isti ne dostave u naknadnom roku od 8 dana smatra se da Kupac nije ispunio svoju obavezu povrata robe te Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat uplaćenih sredstava u cijelosti već se može raditi procjena umanjenja vrijednosti proizvoda.

Podsjećamo Vas da, od trenutka kad preuzmete proizvod i dok nam ga ne vratite, Vi ste odgovorni za taj proizvod i snosite odgovornost za bilo kakvo oštećenje.

Odbijanje preuzimanja paketa ne smatra se jednostranim raskidom ugovora. Da bi kupac uopće mogao koristiti svoje pravo jednostranog raskida Ugovora, podrazumijeva se da je proizvode preuzeo, a od kojeg trenutka počinje teći rok od 14 dana u kojem kupac ima pravo raskinuti Ugovor.

Isključenje prava na jednostrani raskid ugovora

Potrošač nema pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako je:

1. ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena

2. predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora

3. predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču

4. predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe

5. predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave

6. predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima

7. predmet ugovora isporuka alkoholnih pića čija je cijena ugovorena u trenutku sklapanja ugovora, a dostava može uslijediti tek nakon 30 dana, ako je cijena ovisna o promjenama na tržištu koje su izvan utjecaja trgovca

8. potrošač posebno zahtijevao posjet trgovca radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja, s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je potrošač izrijekom zahtijevao, trgovac pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja, potrošač ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom

9. predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka, odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke

10. predmet ugovora isporuka novina, periodičnog tiska ili magazina, s iznimkom pretplatničkih ugovora za takve publikacije

11. ugovor sklopljen na javnoj dražbi

12. predmet ugovora pružanje usluge smještaja koji nije namijenjen stanovanju, pružanje usluge prijevoza robe, usluge najma vozila, usluge isporuke hrane i pića ili usluga vezanih uz slobodno vrijeme, ako je ugovoreno da usluga bude pružena određenog datuma ili u određenom razdoblju

13. predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na tjelesnom mediju ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora.

Kada je kupac pravna osoba na njega se ne primjenjuje odjeljak ovih Općih uvjeta poslovanja pod nazivom „Pravo na jednostrani raskid ugovora“. Kod pravnih osoba se primjenjuje Zakon o obveznim odnosima i Zakon o elektroničkoj trgovini.

Pravne osobe kao kupci podliježu primjeni Zakona o obveznim odnosima i Zakon o elektroničkoj trgovini., te se na njih ne primjenjuje Zakon o zaštiti potrošača. 

Ukoliko želite R1 račun, prihvaćate Uvjete poslovanja koji vrijede za pravne osobe: umjesto uvjeta kupnje, primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini. Glavna razlika je u mogućnosti odustajanja od ugovora: firmama, obrtnicima i drugim pravnim osobama omogućujemo vraćanje kupljenih artikala u okviru jamstvenih uvjeta. Nabrojane pravne osobe nemaju mogućnost odustajanja od ugovora u roku od 14 dana od preuzimanja artikla bez razloga, kao što vrijedi za kupce (fizičke osobe).

Reklamacije i povrat

Kupac ima pravo na opravdani prigovor i na povrat/zamjenu robe u sljedećim slučajevima:

  • Isporuka robe koja nije naručena
  • Isporuka robe kojoj je istekao ili uskoro ističe rok trajanja*
  • Isporuka robe koja ima grešku ili oštećenja koja nisu nastala u transportu*
  • Isporuka neispravne količine ili pakiranja proizvoda

* osim u slučaju prodaje artikla na sniženju, gdje je u opisu proizvoda bio dostupan podatak o roku trajanja ili oštećenju

Pri primitku robe provjera ispravnosti narudžbe ovisi o kupcu, te je Kupac dužan da usporedi primljene artikle s računom, ukoliko nešto nedostaje dužan je odmah uputiti pisani prigovor/reklamaciju jer se naknadne reklamacije neće uvažavati.

Rok za podnošenje reklamacije je 8 dana od primitka paketa.

U slučaju vidljivog nedostatka proizvoda kod preuzimanja pošiljke, Kupac nije dužan dopremljeni proizvod preuzeti, može odbiti primitak, te ne snosi troškove dostave takvog proizvoda. Smatra se da proizvodi koji su uredno zaprimljeni od strane Kupca nisu imali vidljivi nedostatak. Kupac ima pravo na reklamaciju u odnosu na materijalne nedostatke u rokovima i zbog razloga propisanih odredbama Zakona o obveznim o rokovima.

U slučaju zahtjeva za povratom robe iz opravdanih razloga, kupac je dužan uputiti pisani prigovor Prodavatelju i to e-mailom na [email protected] ili na adresu: Aromateka Eskulap, Samoborska cesta 114, Zagreb.

Radi što bržeg utvrđivanja konkretne narudžbe na koju kupac ima prigovor, u prigovoru se mole kupci da navedu broj narudžbe, broj računa ili svoje korisničko ime. Aromateka Eskulap potvrditi će primitak prigovora pisanim putem bez odgađanja a odgovor po čl.10.st.5. Zakona o zaštiti potrošača mora stići u roku od 15 (petnaest) dana od dana zaprimljenog prigovora.

U slučaju opravdanog prigovor, kupac ima pravo na raskid ugovora uz povrat uplaćenog iznosa ili zamjenu za ispravni, neoštećeni i valjani proizvod. 

Aromateka Eskulap prihvatiti će povrat oštećene, neispravne ili pogrešno isporučene robe o svom trošku, ukoliko se utvrdi da je prigovor opravdan te da kupac nije utjecao na ispravnost, oštećenje ili bilo kakav nedostatak robe. U slučaju opravdanog prigovora, trošak zamjene proizvoda s novim proizvodom u cijelosti snosi Aromateka Eskulap.

U slučaju da Kupac odluči zamijeniti ispravan proizvod, Prodavatelj će izvršiti zamjenu ako je proizvod neoštećen, nekorišten ili mu na bilo koji drugi način nije umanjena vrijednost. U tom slučaju Kupac snosi troškove povrata i ponovnog slanja robe.

Sva roba koju prodajemo je ispravno skladištena u originalnoj ambalaži. Rok trajanja koji je označen na ambalaži vrijedi jedino ako se ispravno skladišti, kako je označeno na deklaraciji.

Proizvodi se mogu razlikovati u boji, mirisu i konzistenciji, ovisno o usjevu.

Kod svih biljnih ulja nakon nekog vremena postoji mogućnost mirisa užeglosti zbog tankog sloja ulja koji ostaje na čepu ili navoju boce prilikom korištenja. Taj miris ne označava užeglost cjelokupnog sadržaja boce. Molimo ako osjetite miris užeglosti, izlijte malu količinu biljnog ulja u čistu staklenu čašu i tada provjerite da li je ulje oksidiralo.

NE ODOBRAVAMO POVRATE KORIŠTENIH A ISPRAVNIH PROIZVODA.

Individualne reakcije na kozmetiku, biljna ulja, macerate, maslace, eterična ulja, hidrolate, kozmetičke sirovine i dodatke prehrani ne priznajemo kao reklamaciju, kao ni normalne varijacije u boji, mirisu i konzistenciji biljnih ulja, maslaca, macerata, eteričnih ulja, hidrolata, kozmetičkih sirovina i kozmetike.

Korištenje opisa i podataka o proizvodu:

Iako smo poduzeli sve kako bismo osigurali da su informacije na web stranici o proizvodima ispravne, ponekad se sastav, količina sastojaka, kao i nutritivna vrijednost i alergeni proizvoda mogu promijeniti. Zbog toga prije konzumacije svakako pročitajte etiketu tj. deklaraciju proizvoda te ne preporučujemo da se oslanjate isključivo na informacije koje su objavljene na web stranici.

Iako se informacije o proizvodima redovito ažuriraju, Aromateka Eskulap d.o.o. nije odgovorna za netočne informacije.

 

Materijalni nedostaci proizvoda

Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje prodaje na svojim stranicama sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske, posebice Zakonu o obveznim odnosima.

Potrošač je obvezan obavijestiti prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na potrošača.

Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari. Kod proizvoda koji su pod jamstvom, vrijede uvjeti iz jamstva koje možete pročitati uz svaki takav proizvod u tabu “dokumenti”. Prava kupca koji je pravodobno obavijestio prodavatelja o postojanju nedostatka gase se nakon isteka dvije godine, računajući od dana odašiljanja obavijesti prodavatelju, osim ako je prodavateljevom prijevarom kupac bio spriječen da ih ostvaruje.

Ako se utvrdi postojanje materijalnog nedostatka prodavatelj može imati jednu od sljedećih obveza, sve u skladu sa odredbama Zakona o obveznim odnosima:
1. uklanjanje nedostatka,
2. predaja drugog proizvoda bez nedostatka,
3. sniženje cijene,
4. raskid ugovora.

Prava temeljem materijalnog nedostatka na stvari regulirana su Zakonom o obveznim odnosima i Zakonom o zaštiti potrošača.
U slučaju da su nedostaci posljedica nestručnog puštanja u rad, upravljanja, skladištenja, održavanja ili drugih nestručnih zahvata kupca, prodavatelj ne snosi odgovornost. Takve nedostatke, kao i nedostatke koje nisu pokriveni jamstvom i/ili nakon isteka jamstvenog roka, prodavatelj će otkloniti po nalogu kupca u skladu s tada važećim cjenikom servisiranja.

Kada je kupac pravna osoba na njega se odnose pravila o materijalnom nedostatku propisana Zakonom o obveznim odnosima, posebno u dijelu u kojem je materijalni nedostatak za pravne osobe uređen drugačije od ovdje navedenoga u Općim uvjetima poslovanja, tada se primjenjuje Zakon o obveznim odnosima.

Pisani prigovor potrošača

U slučaju da ste iz bilo kojeg razloga nezadovoljni možete uputiti prigovor tvrtci TAromateka Eskulap d.o.o. Aromateka Eskulap vam omogućuje podnošenje pisanog prigovora putem pošte na adresu Aromateka Eskulap, Samoborska cesta 114, Zagreb ili putem maila [email protected]

Radi što bržeg utvrđivanja konkretne narudžbe na koju imate prigovor, u prigovoru navedite broj narudžbe, broj računa ili svoje korisničko ime. Aromateka Eskulap će vam potvrditi primitak prigovora pisanim putem bez odgađanja, a odgovor vam po Zakonu mora stići u roku od 15 (petnaest ) dana od dana zaprimljenog prigovora.

Ukoliko je kupac pravna osoba na njega se ne odnose pravila o zaštiti potrošača propisana ovim Općim uvjetima poslovanja i Zakonom o zaštiti potrošača. Pravila o pisanom prigovoru potrošača ne odnose se na pravne osobe, a na koje se primjenjuje Zakon o obveznim odnosima i Zakon o elektroničkoj trgovini.

Online rješavanje sporova

Posebnom regulativom Europske unije, od 15. 2. 2016. diljem cijele EU sporove vezane uz online kupnju biti će moguće riješiti putem ODR platforme kojoj možete pristupiti ovdje.

To znači da ukoliko naiđete na problem tijekom online kupnje unutar EU (neispravan proizvod, nemogućnost zamjene proizvoda itd.) svoj prigovor možete na brži i jednostavniji način podnijeti na gornjem linku.

Platformu mogu koristiti i potrošači i trgovci, a prigovor je moguće podnijeti na bilo kojem od 23 službena jezika EU.